Marcella vs. Hodgkin

Update 1 15 augustus 2011

Filed under: Uncategorized — mavzandwijk @ 7:52 PM

Nou, de tweede nacht was al een stuk beter! Nadat ik ’s avonds fijn Harold and Kumar had gekeken op m’n laptop, ging ik rond half 11 lekker slapen. Ik zou pas om half 3 weer wakker worden gemaakt om m’n bloeddruk etc. te meten, dus ik hoopte lekker 4 uurtjes te kunnen gaan slapen!

Om half 12 kreeg ik echter de melding dat ik een buurman zou krijgen (ik lag alleen op een tweepersoonskamer, dan kan zoiets gebeuren natuurlijk). Geen probleem, alleen wel jammer dat ik wakker werd van al dat gepraat etc.. Verder is het een rustige man waar ik weinig last van heb.

 

Om 3 uur werd uiteindelijk mijn bloeddruk en pols gemeten. M’n bloeddruk is over het algemeen zo rondom de 120/70, wat gewoon prima is. M’n pols is gedaald naar een waarde rond de 110, wat alweer wat beter is. Ook de afgelopen 2 xe0 3 metingen (heb er zoveel gehad, ik raak de tel kwijt..) was die rond de 110, ben er blij mee! Verder voel ik me ook beter, ik kan al meer doen zonder dat ik er last van krijg, dus dat is alleen maar goed.

 

Vanmorgen is mijn internist bij m’n kamer langs geweest. Hij had niet verwacht dat ik problemen zou krijgen van de chemo, laat staan zo iets heftigs. Hij gaf aan dat mijn goede conditie (can you believe it?) een grote rol heeft gespeeld in hoe m’n lichaam reageerde op de longembolie. Bij ‘normale’ mensen had dit een veel grotere impact gehad, terwijl het bij mij relatief gezien nog meeviel. Gelukkig!

Verder had hij het nieuws dat ik deze week sowieso geen chemo krijg, en dat hij met Amsterdam moet overleggen of, en zo ja wanneer, de laatste keer is. Ik hoop daar morgen meer over te horen. Tot slot meldde hij nog dat ik sowieso pas woensdag naar huis ga, op z’n vroegst. Daar was ik zelf ook al wel van uit gegaan, dus wat dat betreft was dat bericht niet zo schokkend.

 

Ben vanmiddag tijdens het bezoekuur lekker naar buiten geweest in een rolstoel, ff frisse lucht happen. Mocht ook wel, na 2 dagen binnen zitten.. Heb er echt van genoten! En bij terugkomst kreeg ik een raketijsje van de verpleging, lekkuhr!!

M’n avondmaal zit er ook weer in. Na gisteren boontjes met krieltjes en een rundvleesstoofpotje te hebben gehad, kreeg ik vanavond kip met broccoli en aardappelpuree. Daarnaast had ik nog een rauwkostsalade en een chocovla als toetje. Jum!

 

 Ik heb mezelf vandaag ook geprikt! Omdat ik thuis ook hoogstwaarschijnlijk bloedverdunners moet inspuiten, is het wel zo handig verstandig als ik dat nu alvast oefen. En dat heb ik dus gedaan.. Heel apart, zo’n naald in je buik steken. Gelukkig voelde ik er niets van, dus ik hoop dat het morgen sneller gaat! Nu deed ik er namelijk twee minuten over.

 

Hopelijk kan ik morgen meer vertellen over de chemo en hoe het gaat etc. Voor nu ga ik lekker slapen.

 

 Liefs,

 

Marcella

 

2 Responses to “Update 1”

  1. Anneke Says:

    Wat een dikke tegenvaller dat je dan ineens zo’n tijd in het ziekenhuis ligt zeg!
    Ik hoop voor je dat je genoeg bent aangesterkt om inderdaad morgen naar huis te gaan. Lekker in je eigen bed, zonder vreemde buurman!
    Wel mooi om te horen dat al dat sporten van je zo’n goede uitwerking op je lichaam heeft, daar zul je veel aan hebben 🙂
    Hopelijk je laatste nachtje in je ziekenhuisbedje vanavond! Veel succes en slaap lekker zo 🙂

    Liefs, Anneke

  2. Brechtje Says:

    Jee Marcella, dat is even schrikken! Ik heb afgelopen weekend ook in het ziekenhuis gelegen met koorts, maar een longembolie is toch wel even andere koek. Ik hoop dat alles snel weer goed met je gaat en dat je -zonder verdere risicos- je laatste kuur mag afmaken. Heel veel sterkte!

    Brechtje


Geef een reactie

