Marcella vs. Hodgkin

loading: 75% completed 14 augustus 2011

Filed under: Uncategorized — mavzandwijk @ 11:17 AM

Chemo 3 zit er in!

 

De dinsdag voor de chemo behandeling had ik een afspraak met m’n internist. Niet veel spannends, gewoon een simpel gesprek over hoe ik me voel, hoe het is gegaan en hoe nu verder.  Voor het gesprek moest ik al bloed laten afnemen, wat normaal gesproken pas op de dag van de chemo gebeurd. M’n bloed was goed, met een weerstand van 3,5. Dit was wel een stuk lager dan de vorige keer (toen 6,4), wat me wel een beetje zenuwachtig maakte. Maar ik had op dat moment nog 2 dagen voor de chemo, dus het kon nog wat stijgen. Plus het was hoog genoeg om de chemo te mogen krijgen, en die artsen hebben er vast verstand van.

Verder hebben we afgesproken dat ik in week 36 (de eerste hele week van september) een pet- en een ct-scan krijg om te kijken waar de kankercellen nog zitten en hoeveel het er zijn. Vervolgens heb ik in week 37 een afspraak met de internist, waarin wordt aangegeven hoeveel bestraling ik nodig heb.

 

Op donderdag stroomde de chemo weer prima naar binnen. De vorige twee keer lag ik op een tweepersoonskamer, nu moest ik mij in een vierpersoonskamer plaatsen. Wel ff wat anders, maar het moest nou eenmaal.

 

De week na de chemo voelde ik mij minder goed dan de vorige keer, maar beter dan de eerste keer. Ik had minder zin in eten, maar ik kreeg wel iets naar binnen. Dat laatste was de eerste keer wel anders.

Op zondag, maandag en dinsdag had ik mijn minst goede dagen van die week. Ik voelde me duf, had op maandag zelfs bijna koorts en at veel minder dan de bedoeling was. Gelukkig was dat op woensdag over.

Al met al niet zo’n vreselijke week. Het had erger kunnen zijn, maar dat was gelukkig niet het geval. Nog maar 1 te gaan!

 

Liefs

 

Marcella

 

2 Responses to “loading: 75% completed”

  1. sifra Says:

    Nog even volhouden! Maar je doet het geweldig!
    xx

  2. Tim Says:

    Goed om te horen dat het sinds dinsdag weer beter gaat!


Geef een reactie

