Marcella vs. Hodgkin

loading: 50% completed 27 juli 2011

Filed under: Uncategorized — mavzandwijk @ 4:23 PM

Afgelopen donderdag heb ik de tweede chemo behandeling gehad! Terwijl mijn weerstand een week eerder een waarde had van 2.4, was deze nu 6.2! En met een minimumgrens van 3, betekende het dat de chemo deze keer wel door kon gaan.

 

Het binnenstromen van de chemo verliep eigenlijk zoals de vorige keer, zonder problemen. Mede dankzij de afleiding van het broodje gezond en de gesprekken waren de vier uur binnen no time om. Omdat het nog vroeg was (we waren er al om kwart voor 9..), besloten we nog ff naar de stad te gaan om een bandana-achtig ding te halen (een mooie roze en een grijze!), voor als m'n haar besluit volledig uit te vallen.

 

Ik had me voorbereid om me minder goed te gaan voelen, en vooral om minder eetlust te hebben. Maar tijdens het avondeten op donderdag viel het nog reuze mee, ik werkte een normale hoeveelheid eten naar binnen. En op vrijdag heb ik eigenlijk ook redelijk normaal kunnen eten. Dit geldt ook voor de rest van de dagen die daarop volgden; mijn eetlust was wel iets minder, maar ik heb de afgelopen week meer gegeten dan de vorige keer, wat alleen maar goed is!

De vermoeidheid is nog wel aanwezig, maar ook in mindere mate dan na de eerste chemo. Al met al alleen maar mooi! Ik heb nu de helft van de chemo gehad, en dat viel me reuze mee. Ik hoop dat de volgende twee behandelingen net zo gaan, maar zo niet, dan heb ik tenminste twee keer goed doorstaan.

Voor nu kan ik alleen maar zeggen: op naar de volgende keer!

 

Liefs,

 

Marcella

 

2 Responses to “loading: 50% completed”

  1. Rachel Says:

    Eey Marcella,
    ben blij om te lezen dat je het zo goed doorstaat! En dat je er zo positief over schrijft!
    Xx Rachel

  2. Brechtje Says:

    Hey Marcella!

    Ik kom ook even stiekem om het hoekje spieken hier! Grappig om nu een gezicht bij de pm te hebben. πŸ™‚

    Heb je een normale bandana gekocht of een speciale? Ik ben inmiddels ook een beetje aan het rondkijken naar hoofddeksels. Het wordt in ieder geval geen pruik. πŸ˜‰

    groetjes,

    Brechtje


Geef een reactie

