Marcella vs. Hodgkin

Let's get it started! 28 juni 2011

Filed under: Uncategorized — mavzandwijk @ 9:21 PM

 

En we zijn alweer een paar weken verder sinds mn eerste blog, I'm sorry for that. In de tussentijd heb ik een gesprek gehad in Amsterdam, Arnhem, Apeldoorn en Deventer. En het belangrijkste: ik weet wanneer de behandelingen gaan beginnen! Maar first things first.

 

Amsterdam. Het plan was dat ik met een onderzoek van de VU Amsterdam mee zou doen. Er is vanuit Apeldoorn aangegeven dat ik niet naar Amsterdam hoefde te gaan voor de behandelingen, wat een vereiste was voor mij om mee te doen. Ik heb namelijk niet zoveel zin om een uur heen en een uur terug te moeten reizen voor en na een behandeling, vooral omdat ik natuurlijk niet weet hoe ik me emotioneel en lichamelijk zal voelen.

 

Voor een intake gesprek wilde ik natuurlijk wel naar Amsterdam toe gaan. Een uur te laat was ik eindelijk aan de beurt. Het idee van het onderzoek is uitgelegd, mn bloeddruk is nog weer gemeten en er is naar mn longen geluisterd. Het bleek dat Apeldoorn niet alle informatie had opgestuurd (waaronder de resultaten van de biopsie), waardoor het nog niet zeker was of ik wel mee kon doen met het onderzoek. Met de gedachte dat het vast wel los zou lopen, wilde de arts vertellen over de dagbehandeling in Amsterdam. Huh? Nee, ik kon niet in Apeldoorn behandeld worden als ik met het onderzoek mee wilde doen. Nou, dan niet joh!

 

Het feit dat Apeldoorn niet alle informatie had opgestuurd naar Amsterdam (ik ging er vanuit dat er duidelijk was aangegeven wat er allemaal wel en niet moest worden opgestuurd) vond ik zeer slordig. Als Apeldoorn nu al zoiets belangrijks 'vergat', wat gaan ze dan nog meer vergeten? Door dit feit besloot ik dat ik in Arnhem informatie wilde gaan halen. Kijken wat ze daar voor mij konden doen. En dus gingen we op naar Arnhem, precies een week geleden.

De arts in Arnhem was kort maar krachtig: ze konden mij best helpen, maar tegen de tijd dat ik daar behandeld zou kunnen worden, zouden we alweer een paar weken verder zijn. Hij wilde wel even (naar) Apeldoorn bellen om mijn klacht voor te leggen en te kijken wat mijn arts daar ervan vond. De kans was groot dat ik via Apeldoorn veel sneller behandeld zou kunnen worden. En na slechts enkele minuten in de hal te hebben gezeten, werden we er alweer bij geroepen. De arts in Apeldoorn had nog niks meegekregen (ook geen feedback van Amsterdam, behalve dat ik niet mee doe met het onderzoek), en wilde mij graag spreken om alles op te helderen en om te kijken wat hij voor me kon betekenen.

Kort nadat we thuis waren gekomen, werd ik al gebeld door de arts hier in Apeldoorn: ik kon die dag nog terecht. Het gesprek in Apeldoorn was verhelderend: er waren vanuit Amsterdam nieuwe dingen ingevoerd zonder andere mensen, zoals de arts in Apeldoorn, daar van op de hoogte te brengen. Daarnaast besloot de arts dat ik deze week al behandeld ga worden. Lekker alles in een stroomversnelling dus..

Afgelopen vrijdag heb ik de uitleg van de chemo behandelingen gekregen, en er zijn enkele winkels genoemd waar ik het beste een haarstuk (lees pruik) kan halen, als ik daar behoefte aan ga hebben natuurlijk. Vandaag ben ik naar Deventer geweest om daar te kijken, en volgende week dinsdag heb ik onder voorbehoud een afspraak om dingen te passen. Ben benieuwd!

 

En overmorgen is het zo ver. Donderdag 30 juni om 13.00uur heb ik de eerste chemo behandeling. Aan de ene kant vind ik het wel eng, het idee dat er een vloeistof door je lichaam raast wat zowel slechte als goede cellen aan pakt. Maar aan de andere kant word ik er uiteindelijk wel beter door, en dat weegt duizendmaal op tegen de nadelen.

 

Voordat ik deze blog afsluit (voor vandaag, wees maar niet bang, haha!), wil ik iedereen bedanken voor alle steun tot nu toe. Van een simpel 'sterkte'  tot het sturen van een kaartje, ik waardeer het echt heel erg. Het geeft me een gevoel alsof ik er niet alleen voor sta, ook al is dat tot op zekere hoogte natuurlijk wel zo. Op dit moment steunt het me echt, dus bedankt daarvoor!!

 

Tot de volgende keer.

 

Liefs,

 

Marcella

 

 

7 Responses to “Let's get it started!”

  1. Iianne Says:

    Zet m op donderdag! Zullen aan je denken! Xx

  2. Desiree Says:

    Tering… Ik wist het niet eens! Ik schrik me de pleures, hoe zal jij je dan wel niet voelen?! Ongelooflijk!

    Ik wens je heel veel sterkte en steun en blijf je vanaf nu af aan goed in de gaten houden!

    Je bent top meis en je kan het! Dat weet ik zeker!

  3. Gerda Says:

    Lieverd,

    Het is héél dubbel, maar ‘eindelijk’ wordt er morgen gestart met de
    behandeling.
    Met z’n allen zullen wij je steunen.

    Liefs,

    Ma, Matthijs, Thomas
    en een poot van Sjxe4tte

  4. Monique Says:

    Volste vertrouwen in jouw kracht!
    Maar toch heel veel sterkte meissie!

    Liefs! ❤

  5. Niek Says:

    Wat Lianne zegt! Denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat “we” trots op je zijn en aan je denken!

  6. sigrid Says:

    juiste woorden zijn er nu even niet, een lach en een traan zegt genoeg.
    meis ondanks vandaag zag ik je stralen.

    veel liefs en knuffels

  7. jolijn Says:

    Hey meis!
    Goh wat een gedoe zeg, amsterdam/arhnem etc! blij dat er nu allemaal schot in zit 🙂 Sterkte met alle behandelingen. En zoals nadine zou zeggen: Houd u taai mevrouw! lieefs xxxx


Geef een reactie

